moragheb

ساخت وبلاگ

پرسش: آژانس دارویی نروژ گزارش داده است که متخصصان این کشور در حال بررسی پرونده فوت ۲۳ نفر از سالمندانی هستند که که واکسن کرونای فایزر را تزریق کرده‌ بودند.

هنوز گزارشی درباره این که مرگ این افراد ناشی از تزریق واکسن بوده یا دلایل دیگری داشته منتشر نشده، ولی آژانس دارویی نروژ تاکید کرده است که عوارض جانبی تزریق واکسن کرونا ممکن است به «جدی‌تر شدن سیر بیماری» در برخی سالمندان شود.

این آژانس اعلام کرده است که متخصصان در حال بررسی پرونده تک‌تک این افراد که در خانه‌های سالمندان ساکن بوده‌اند، هستند.

نروژ جزو اولین کشورهایی بود که واکسیناسیون گروه‌های پرخطر از جمله خانه‌های سالمندان در اسلو، پایتخت این کشور، را با استفاده از واکسن فایزر شروع کرد، ولی دولت اعلام کرده است که زدن واکسن کرونا برای مردم نروژ اجباری نخواهد بود.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان در منطقه4

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 228 تاريخ : شنبه 27 دی 1399 ساعت: 21:35

پس از بازدید بابانوئل مبتلا به ویروس کرونا از یک خانه سالمندان در بلژیک، تعداد قربانیان این موسسه رو به افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از بازدید بابانوئل آلوده به ویروس کرونا از یک خانه سالمندان در شهر مول بلژیک، تعداد جان باختگان در این موسسه به 23 نفر افزایش یافت.

زنگ هشدار پس از به صدا در آمد، فردی که نقش بابانوئل را بازی می کرد، چند روز پس از تعطیلات، نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شد و مشخص شد که در این مراسم اقدامات احتیاطی صورت نگرفته و همه از ماسک استفاده نکرده اند و فاصله اجتماعی با بیماران رعایت نشده است. گفته می شود که دلیل چنین عفونت عظیمی تهویه نامناسب اتاق بوده است.

شایان ذکر است که در 27 دسامبر، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اروپا و در کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش، بلغارستان، جمهوری چک، اسپانیا و ایتالیا آغاز شد. در مرحله اول، این واکسیناسیون برای حداقل پنج هزار نفر و گروه های پر خطر برنامه ریزی شده است. همچنین اشاره شده که واکسیناسیون سراسری تا فصل بهار آغاز خواهد شد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان در نظام آباد

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 212 تاريخ : يکشنبه 21 دی 1399 ساعت: 19:24

به گزارش پایگاه 598، روابط عمومی بانک ملت، این اقلام  بهداشتی شامل دستکش، ماسک، گان پزشکی و محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح با ارزشی بالغ بر دو میلیارد ریال براساس دستور دکتر بیگدلی مدیرعامل و با حضور علی اکبر صابریان مدیر امور اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی این بانک در محل موسسه خیریه کهریزک استان البرز به مسوولان این موسسه اهدا شد.

صابریان در این جلسه با اشاره به اقدامات بانک ملت در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی، خدمات دهی به سالمندان، معلولان و بیماران را افتخاری برای این بانک خواند و تاکید کرد: بی تردید خیر و برکت این اقدامات خیر، شامل حال تمامی کارکنان بانک ملت خواهد شد.

وی اعلام کرد که بانک ملت تا آنجا که در توان دارد در کمک به موسسات خیریه و دستگیری از نیازمندان، کوتاهی نخواهد کرد و به این موضوع به عنوان یک مسوولیت شرعی و انسانی نگاه می کند.

صابریان همچنین از مجموعه های نگهداری معلولان ذهنی حرکتی، سالمندان و بیماران ام اس آسایشگاه کهریزک بازدید و برای آنان سلامتی و شفای عاجل آرزو کرد.

بازدید از پروژه شقایق آسایشگاه کهریزک استان البرز که طبقه نخست آن با حمایت مالی بانک ملت در حال ساخت و تجهیز است، بخش دیگری از برنامه های مدیر امور اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی بانک ملت بود.

بر اساس این گزارش، بانک ملت پیش از این نیز در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی و با دستور دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، نسبت به اهدای کمک های نقدی برای تهیه اقلام دارویی برای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، خرید دستگاه ونتیلاتور برای دانشگاه علوم پزشکی تهران، خرید دستگاه پی سی آر برای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مشارکت در تهیه تجهیزات مورد نیاز بیماستان هاجر به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال اقدام کرده است.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان دردشت

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 240 تاريخ : سه شنبه 16 دی 1399 ساعت: 19:08

سخنگوی دولت گفت: همه مراکز خیریه و آسایشگاه‌های سالمندان مسیحی از طریق سازمان بهزیستی یارانه و دیگر خدمات خود را دریافت می‌کنند، اما با هماهنگی رئیس‌جمهور کمک‌های بیشتری نیز ارایه می‌شود.

علی ربیعی سخنگوی دولت در جریان بازدید از مرکز سالمندان مسیحی «چیلویان» در منطقه ۷ تهران که به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) انجام شد، اظهار داشت: من در این مرکز که کار خیریه و خدمات دهی به ارامنه تهران را به عهده دارد و به روش‌های مختلف از نظر معیشتی به افراد نیازمند کمک می‌کند، حاضر شدم.

وی افزود: کشور ما از جهات مختلف بی‌نظیر است. در شهرهایی چون تبریز، ارومیه و اصفهان، خیابان‌هایی داریم که ساکنان آن هموطنان مسیحی و ارامنه هستند. در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران کلیسا، کنیسه و حتی مرکز عبادت زرتشتیان داریم. شهرها و محله‌های ما سرشار از همزیستی اقوام و مذاهب است و در روزهای سخت در ایران بزرگ، همه در کنار هم قرار گرفته‌ایم و خواهیم گرفت.

ربیعی با اشاره به میلاد حضرت مسیح (ع) خاطرنشان کرد: الگوی در کنار هم بودن در چنین روزها و مناسبت‌هایی بیشتر تجلی پیدا می‌کند، ما در عیدها و جشن‌های مختلف در کنار هم هستیم. در دنیایی که با گزینه‌های جنگ، خشونت و افراطی‌گری مواجه هستیم، جهان به الگوی همزیستی که ما داریم نیاز دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مدارا، همزیستی و احترام به هم از خصوصیات و نقاط قوت جامعه ایرانی است، اضافه کرد: همه ادیان در ایران از شرایط برابر از نظر احترام برخوردارند.

ربیعی خاطر نشان کرد: ما برای کمک گرفتن از ظرفیت اجتماعی تشکل‌های دینی و خیریه‌ها و رفع بخشی از مشکلات معیشتی و اجتماعی، آنها را باید قوی کنیم.

وی با اشاره به مرکز سالمندان چیلویان، گفت: این مرکز، قبلاً مدرسه بوده و امروز به محل و آسایشگاهی برای نگهداری سالمندان تبدیل شده است، باید کمک کنیم که مراکز خاص و بیشتری برای نگهداری از سالمندان ارامنه داشته باشیم.

ربیعی اظهار کرد: از طریق وزارت کشور، شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه کمک خواهیم کرد که نیازمندی‌های مراکز خیریه ارامنه رفع شود، به خصوص مراکز نگهداری افراد سالمند هموطنان مسیحی که عمدتاً از ارامنه هستند.

وی افزود: بیشتر مراکز و سازمان‌های خیریه ارامنه نیز مثل دیگر سازمان‌های خیریه از طریق سازمان بهزیستی یارانه‌ها و خدمات خود را دریافت می‌کنند، ولی مرکزی که اکنون در آن هستیم هنوز نتوانسته کمک هزینه بگیرد. ما باید برای بازسازی این مرکز، اقداماتی انجام دهیم.

سخنگوی دولت گفت: با مسئولان این مجموعه مشورت می‌کنیم و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا پس از صحبت با رئیس‌جمهور کمک و مساعدت بیشتری انجام پذیرد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان در پیروزی

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 211 تاريخ : يکشنبه 7 دی 1399 ساعت: 3:48

به گزارش خبرگزاری موج، سیما سادات لاری گفت: سالمندان آسیب‌پذیرترین گروه جامعه در برابر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ هستند. بنابراین توصیه ما به مردم این است که با حوصله روش‌های پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ را به سالمندان آموزش دهید و مراقب رعایت صحیح توصیه‌های بهداشتی در این افراد باشید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خرید دارو و وسایل مورد نیاز سالمندان را به سایر افراد خانواده واگذار کرده و سعی کنید تا حد امکان سالمندان از خانه خارج نشوند و تحت هیچ شرایطی به مکان‌های پر ازدحام بُرده نشوند و به هیچ وجه از وسایل حمل و نقل عمومی برای افراد سالمند استفاده نشود.

لاری گفت: ضروری است که از هرگونه پذیرش مهمان و رفتن به مهمانی برای حفظ سلامت اعضای سالمند خودداری شود و تلاش کنیم که از روش‌های مجازی برای دیدار با آنها استفاده کنیم. همچنین توصیه می‌شود که سالمندان هنگام اقامه نماز از مهر، سجاده، چادر و تسبیح شخصی استفاده کنند.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان نیروی هوائی

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت: 5:24